субота, 26. септембар 2015.

Džem od šljiva


Potrebno:6 kg stenlijki,600g šećera
Izrada:
Opranim šljivama , odstranimo peteljke i koštice.Stavimo u dublju šerpu i malo izgnječimo rukama i pospemo šećerom pa izmešamo.
Nakon toga u šerpu u kojoj kuvamo dodamo masu i uz mešanje varjačom kuvamo na srednjoj
temperaturi.Kad je džem dobio željenu  gustinu gotov je.Sipamo ga dok je vreo u zagrejane tegle(u rerni na 150 °C) i ponovo stavljamo u rernu,isključimo  i ostaju do sutradanTreba da se uhvati korica odozgo .Sutradan malom kašičicom  prelijemo alkohol  po džemu  pa zatvaramo tegle poklopcima(zatvaračima )  koje smo pokvasili u alkoholu.Odlažemo na tamno i hladnije mesto.
Ove godine je šljiva izuzetno slatka i zato sam stavljala samo 100g šećera po kilogramu šljiva.
Poreklo recepta- starinski recept iz mamine sveske





3 коментара:

  1. isto tako sam pravila sam sam serpu stavila u rernu i pekla ,mogu vam reci da je puno lakse, nema prskanja, nema mjesanja ,samo par puta .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa eto ima lakši način a ja pravim na onaj starinski.Lep je i na jedan i na drugi način.

      Избриши